آموزش ابتدایی شهرستان استهبان

کارشناس آموزش ابتدایی: محسن باقری

آموزش ابتدایی شهرستان استهبان

کارشناس آموزش ابتدایی: محسن باقری

مشخصات بلاگ

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

نشست مشورتی با حضور دست اندرکاران آموزش پیش دبستانی

با عنوان بررسی مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا در آموزش پیش دبستانی

پنج شنبه 15 آبان 1399

 

محسن باقری : کارشناس آموزش ابتدایی

  • محسن باقری
دانلود فایل pdf دفتر مدیریت کلاسی
  • محسن باقری
  • محسن باقری

سلام دانش آموز تلاشگر

شما میتوانید برای ذخیره ی هر صفحه از کتاب گلستان خوانی بر روی تلفن همراه یا رایانه ی خود ، به ادامه مطلب بروید و تصویر مورد نظر را انتخاب کرده ، در صفحه ای که باز می شود گزینه ی دریافت را انتخاب کنید .

  • محسن باقری

سلام دانش آموز تلاشگر

شما میتوانید برای ذخیره ی هر صفحه از کتاب گلستان خوانی بر روی تلفن همراه یا رایانه ی خود ، به ادامه مطلب بروید و تصویر مورد نظر را انتخاب کرده ، در صفحه ای که باز می شود گزینه ی دریافت را انتخاب کنید .

  • محسن باقری

سلام دانش آموز تلاشگر

شما میتوانید برای ذخیره ی هر صفحه از کتاب گلستان خوانی بر روی تلفن همراه یا رایانه ی خود ، به ادامه مطلب بروید و تصویر مورد نظر را انتخاب کنید و در صفحه ای که باز می شود گزینه ی دریافت را انتخاب کنید .

  • محسن باقری

📚 فرازهای مهم نشست تخصصی معاونان آموزش ابتدایی شهر تهران باحضور مددی مشاور محترم وزیر آموزش و پرورش باموضوع " برنامه سالانه "مورخ چهارشنبه ۹۹/۵/۱۵
✒️
۱)اصل در آموزش وپرورش اجرای برنامه درسی ملی است.
✒️
۲)ماموریت اصلی ،محقق کردن برنامه ی درسی دوره های تحصیلی می باشد.
✒️
۳)محقق شدن برنامه درسی مستلزم زمینه سازی ، اصلاح فرایندها و تدابیر لازم است.
✒️
۴)تحقق اهداف تربیتی راباید از رهگذر برنامه درسی جستجو کرد.
(ریاضی برای تربیت، علوم برای تربیت و......)
✒️
۵)پررنگ شدن فعالیت های مکمل نماید موجب کمرنگ شدن برنامه درسی شود.
✒️
۶)اجرای مطلوب برنامه درسی نیاز به کیفیت بخشی دارد و همه ی فعالیت ها باید در مسیر قوام بخشی به برنامه ی درسی باشد.
✒️
۷) برنامه سالانه اصل نیست بلکه مکمل برنامه درسی می باشد.
✒️
۸)در برنامه ، مقصد مشترک: " مدرسه " و موضوع مشترک: " دانش آموز " است . این دو وجه اشتراک می طلبد تا همه ی تصمیم گیرندگان ،با رویکرد تشریک مساعی ، ادغام کارها ،به دور از موازی کاری و پرهیز از پیام های پراکنده تصمیمات هماهنگ بگیرند.
✒️
۹)در تدوین برنامه سالانه باید نگرش بخشی کنارگذاشته شده و پیام واحد به مدارس انتقال یابد .
✒️
۱۰)درتدوین برنامه سالانه در مناطق ، مبتنی بربلوغ سازمانی ، چهار مرحله ی هماهنگی، تجمیع ، ادغام و تلفیق برنامه های متعدد دوایر رویکرد مهمی است که احتیاج به کارفرهنگی دارد.
✒️
۱۱) ترسیم نمای " هویت دوره ای" مدنظر  و یکی از  اهداف اصلی می باشد.
✒️
۱۲) آنچه به عنوان برنامه سالانه تدوین شده مجموعه ای از سیاست ها و فعالیت هایی است که دقیقا منطبق برسندتحول بنیادین آموزش و پرورش است.
✒️
۱۳)اهداف دوره های تحصیلی در سال ۱۳۹۷ درشورای عالی آموزش وپرورش مصوب شده که مبنایی برای همه ی بخش های آموزش وپرورش می باشد.
✒️
۱۴) برنامه ریزی در تمام سطوح از ستاد تا مدرسه باید بر اساس اهداف مصوب صورت گیرد.
✒️
۱۵) اهداف دوره های تحصیلی جهت رسیدن به تربیت تمام ساحتی طراحی شده لذا همه ی دوره های تحصیلی برای تحقق اهداف مذکور باید تلاش کنند.
✒️
۱۶) به جهت رسیدن به اهداف دوره های تحصیلی، باید تمام برنامه ها حول محور آن بچرخد.
✒️
۱۷) ملاک برنامه ها ،فعالیت ها و پروژه ها درمدرسه ، انطباق بین اهداف برنامه درسی و ساحت های شش گانه ی تربیتی می باشد.
✒️
۱۸)دراستراتژی اصلی ، ساحت های همه جانبه و اهداف دوره های تحصیلی مدنظر است.
✒️
۱۹)سیاست و برنامه ی پیش رو  متناسب سازی فعالیت ها با اهداف دوره تحصیلی است که حد آن در هرساحت تربیتی مشخص شده است.

 ۲۰)ایجاد رابطه بین اهداف دوره تحصیلی، ساحت های شش گانه و برنامه انطباق سازی می باشد.
✒️
۲۱)در دوره ابتدایی چارچوب برنامه سالانه بر بستر تدبیر است.
✒️
۲۲)برنامه تدبیر قالبی است که محتوای فعالیت ها و انتظارات در آن ریخته می شود.
✒️
۲۳)رویکرد برنامه تدبیر درمسیر ساحت ها تنظیم شده است.
✒️
۲۴)معیار مهم درفرایند تدوین برنامه در مدرسه ، " صیانت از * برنامه ی درسی " می باشد.

                والسلام

  • محسن باقری

  • محسن باقری

  • محسن باقری
واحد های طرح کرامت
  • محسن باقری